Müzlis muffin

Az első receptem. Annyira nem tökéletes, mert könnyen szétesik, de finom. Az ötlet onnan jött, hogy valaki csinált hasonló állagút a lovardába a lovaknak. Mi is megkóstoltuk és nagyon finom volt, tehát valami hasonlót próbáltam alkotni. (ebből kifelejtettem a fahéjt)



Hozzávalók
-25 dkg kevert natúr müzli (Knausperone márka, az Aldiban lehet kapni, nem olyan drága)
-2-3 kanál méz ízlés szerint
-1 tojás (elhanyagolható)
-1,5 reszelt répa (lehet alma is)
-pár szem meggy
-fahéj

Annyi az egész, hogy minden hozzávaót összekeverünk és muffin papírba adagoljuk. 180°-on sütjük fél órát. Én régebben megpróbálkoztam golyókat is formálni belőle, kicsit nehéz, de megoldható. Végül mindegyik muffinra rakunk magozott meggyet. Szerintem a tésztába is simán lehet keverni meggyet, mert nagyon finom lesz ettől.

Igazából ezt a receptet lehetetlen elrontani:)

Diétás fagyi (ez se túl nagy találmány)

A fagyinak az alapját a natúr joghurt adja. (Csináltam már kefírtel is, de az nem az igazi). A legjobb ha pürésítesz bele valamilyen gyümölcsöt. Azokat rakod bele a joghurtba amit csak akarsz. Én meggyet és 1 őszibarackot mixeltem össze majd darált diót raktam bele. Ha nem fagyasztod le isteni joghurtot kapsz, ami a lehető legegészségesebb. Ráadásul tök jó hűsítő a hőségben. Én már majdnem ott voltam, hogy megettem joghurtnak. Na és végül valamilyen formába önts bele. (a saját fagyim műanyagedénybe készül, de lehet jégkrém formába is rakni. Az állaga nem tudom milyen, mert még nincs kész. Ha valaki igényel képet, rakok fel.

Néhány ötlet mi kerüljön bele:
-méz
-citromhéj
-gyümölcs (málna, eper stb...)
-őrölt mag, bár én túl sok diót raktam bele és legközelebb elhagyom szerintem, de a mogyoró, mandula nemrossz
-fahéj, citromfű, menta (összevágva) 
-sütőrum esetleg, bár nem a legjobb ötlet
-citromlé

kb. így néz ki az alap

 és ilyen lesz:)

Néhány jóféle fagyi amiket kipróbáltam:

-Barackos-meggyes:  1 barack és félbögre magozott meggy 1 nagy joghurthoz + dió
-Barackos: 2-3 nektarin (a sárgabarck nemtudom mennyire jó ötlet) , fahéj, méz

Amiket még nem:
-almás fahéjos ?: reszelt alma
-bármilyen bogyós
-túrós gyümölcsös
-citrom: 1 citrom héja és leve+ méz, mert nagyon savanyú lesz, (citromfű,menta)
-vaníliás, ha van ilyen aromád
-(rumos)szilvás
-kávés (jghurtba nemtudom mennyire jó ötlet
-narancsos: a narancs isteni natúr joghurtba!! tanúsítom, reszelt citromhéj

Ja és ha nem diétáznál, akkor a tejszíntől még jobb lesz...

Szerző: -Mysterion-  2012.06.30. 14:30 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyokvagysem.blog.hu/api/trackback/id/tr534620743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása